Monday, 10 February 2014

JOGJA & SOLO

masa ni baru sampai

anak-anak possing

nilah satu satu kedai oleh2 yg aku jumpa kat kota jogja ni
bukan ape susah nak dapat yg halal..

budak2 sekolah kuar beli makan

kalau datang kak jogja ni kalau tak beli batik rugi rasanye.
batik2 kat sini harga murah dan berpatutan....boleh katakanmurah sangat2
aku sendiripun ramabang mata jadinye


nilah dia cara-cara nak buat patung wayang kulit

nak kene kratif

and teliti baru ade seni





wayang-wayang kulit ni sebenarnye lain-lain..ikut zon
utara barat, timur dan selatan..tapi akau tak tau yg mana barat gan selatan

haa..haa aku ape lagi ambik kesempatan buat batik...acah je ni



ni pulak kat makan wali songo

kat sini pulak  tempat permaisuri-permaisuri beliau mandi
aku pun tak tahu sejarah tempat ni...tapi ape2 pun tempat ni tak rugi aku mai
canti dan menarik


buat kenaangan anak aku naik beca




sebenarnye pokok ni ade sejarah tersendiri..aku tak tahu ape sejarhnye

menjamu selera kat hotel menginap..Hotel abadi

memang susah nak dapat makan yg halal ..kebanyakan ugama diorang ni hindu
terpasaklah kami makan kat restaurant makanan minang..satu2nye kedai mkn yg dapat kami cari..
kat tepi jalan tu memanglah bayak cume rasa was-was je...japi bila dah was-was tu baik tak payah takut pulak x halal..
Kabarin wak





dah macam budak2 ni lak yg meniaga


masing-masing dah keletihan

perjalanan ke Candi Borobudur







budak yg hemsem nii

mak dia pun nak gak possing

hii..hiii gedik-gedik manja




Borobudur dibina sebagai tempat pemujaan penganut agama Buddha kerana ketika itu seluruh pulau mistik Jawa didiami penganut Buddha. Setiap tahun, sambutan Hari Wesak telah disambut di sini pada bulan Mei. Pembinaan semula kuil Borobudur menyebabkannya semakin terkenal di kalangan penganut Buddha dari seluruh dunia. Hari Wesak adalah untuk memperingati hari kelahiran, nafas penghabisan dan masa apabila Boddhisatva menjadi Buddha.

nampak macam ukiran muka orang je


naik atas ni kene pakai payung..panas sangat2

gambar kenangan bersama keluarga di candi borobudur



                   

saje je ambik buat keangan  kat hotel ni


No comments:

Post a Comment

TEKUN MART

Wah dah ada TEKUN MART RUPANYA, TEKUN MART DIMILIKI sepenuhnya oleh KOPERASI RAKAN TEKUN BERHAD Nak tahu tak kamana?? Kalau mereka yg sel...